Yhdistyksen historiaa

Pöytyäläiset ovat olleet aina aktiivisia kilpailuissa. Alkuvuosikymmeninä suosittuja lajeja olivat muiden muassa pienoispistooli ja pienoiskivääriammunnat. Joka talvi järjestettiin ampumahiihtokilpailuita. Syksyisin osallistuttiin jotoksiin parhaimmillaan kahdella joukkueella. Useimmiten hyvällä porukalla sijoituskin oli hyvä. Ampumajuoksu, maastoammunta, taitokilpailut, sotilaskolmiottelut sekä isopistooli- ja ilmapistooliammunnat olivat kaikki lajeja, joihin osallistuttiin. Varsinkin maastoammunnassa tuli useana vuonna menestystä.

Vuosittaisiin kunniavartioihin osallistutaan itsenäisyyspäivänä, kaatuneiden muistopäivänä sekä kansallisena veteraanipäivänä. Yläneellä on järjestetty kunniavartioita vuodesta 1986. Yläneen jäsenistö osallistuu edelleen vuosittain hautauksiin, seppeleenlaskuihin ja liputuksiin aktiivisesti. 30-vuotisjuhlapäivänä vuonna 1993 naulattiin yhdistyksen oma lippu Pöytyän Kyntäjäntuvalla. Lipun väri herätti aikanaan keskustelua, koska punainen väri oli erikoinen reserviläisjärjestölle. Väri on kuitenkin tarkoin harkittu, punainen on ollut perinteisesti komppanian johtajan lipun väri, lisäksi väri on hallitsevana myös kotikuntien vaakunoissa. Lipun mallin mukaan hankittiin myös standaareja.

Yhdistyksen nimi muuttui muotoon Pöytyän Seudun Reserviläiset ry. 15.12.2005. Nykypäivänä yhdistyksellämme on vahva edustus reserviläisammunnassa, kenttäammunnassa sekä sovelletussa reserviläisammunnassa. Lähes poikkeuksetta yhdistyksellämme on edustajia SM-
tasolla vuosittain. Lisäksi osallistumme aktiivisesti kilpailujen järjestämiseen. Yhdistys juhli 50-vuotista taivaltaan sankoin joukoin 1.3.2013. Tällöin palkittiin ansiomitalein aktiivista jäsenistöä.

Pöytyän Seudun Reserviläiset tekee myös yhteistyötä Kyrön Seudun Reservinupseerit ry:n kanssa. Järjestämme yhdessä piirin kilpailuita, ja kilpailemme myös keskenämme hyvässä hengessä yhdistysten välisissä kilpailuissa.