Toimintaa

Ammunta
Ammunta on vaativa harrastus jossa kysytään keskittymiskykyä, silmän ja käsien välistä koordinaatioita sekä pitkäjänteisyyttä. Toiminnalisemmissa lajeissa etua saa myös hyvästä fyysisestä kunnosta. Yhdistyksessämme on mahdollista harrastaa ammuntaa monipuolisesti hyvässä seurassa.

Yhdistyksellä on käytössään yhteinen ampumarata Kyrön seudun reservinupseerien kanssa Pöytyän Kolkkisissa.

Pienoispistooli
Pienoispistooliammunnat kesäkautena keskiviikoisin klo 18:00 ja lauantaisin klo 15:00.

Sovellettu reserviläisammunta (SRA)
SRA on kilpaurheilulaji, jossa suoritetaan erilaisia kuvitteellisen taistelutilanteen mukaisia ampumatehtäviä. Jokaista ampumasuoritusta vastaavaa rastia varten laaditaan tilannekuvaus, jonka edellyttämällä tavalla rasti pitää suorittaa. Rastisuoritukset vaativat lähes aina liikkumista suorituksen aikana. Usein suorituksen aikana joutuu myös vaihtamaan lipasta, avaamaan ovia tai tekemään jotain muuta ampumasuoritusta monipuolistavaa tehtävää. Tulokset määräytyvät ampumatarkkuuden ja suoritukseen käytetyn ajan perusteella.

Laji onkin vaativa monipuolisuutensa takia. Ennen nopeaa ja tarkkaa suoritusta tärkeintä on turvallisuus. Lajin harrastajalta vaaditaan erityisen koulutuksen ja ampumakokeen hyväksytty suorittaminen. Koulutuksen tarkoituksena on varmistaa turvallinen aseenkäsittely lajin sääntöjen mukaisesti. Kursseja järjestää esim. MPK. Lisäksi vaaditaan asiaankuuluva vakuutus, esimerkiksi reserviläisen ampumaturva.

Katso harjoitusten ajankohdat tapahtumakalenterista